Nell’ultimo anno sono state erogate 42.000 ore di formazione in materia di sicurezza e investiti 675.000 euro in interventi di miglioramento del centro di distribuzione di Passo Corese, premiato come eccellenza a livello europeo. Nell’ultimo anno sono state erogate 42.000 ore di formazione in materia di sicurezza e investiti 675.000 euro in interventi di miglioramento del centro di distribuzione di Passo Corese, premiato come eccellenza a livello europeo.

Roma, 12 dicembre 2019 – Il centro di distribuzione di Passo Corese, aperto nel 2017, si è affermato in soli due anni come un’eccellenza dell’intera rete europea di Amazon in termini di sicurezza e, per festeggiare insieme ai dipendenti questo importante traguardo, sono state previste dall’azienda iniziative a sorpresa per il personale e, allo stesso tempo, è stata organizzata una visita dello stabilimento da parte di una delegazione dell’ANMIL, Associazione scelta dall’Azienda italiana a cui devolvere quest’anno una donazione finalizzata a sostenere le attività della Onlus.
“Garantire la sicurezza dei nostri dipendenti guida tutto ciò che facciamo e ogni decisione che prendiamo, affinché possano lavorare in un ambiente sicuro. Questo si traduce nell’aggiornamento costante delle nostre politiche di sicurezza e dei programmi di formazione per prevenire gli infortuni”, ha dichiarato Giovanni della Corte, responsabile sicurezza dei centri di distribuzione Amazon in Italia che, ieri, ha accolto il Presidente ANMIL e la delegazione.
Nel corso del 2018 l’azienda ha investito 2,8 milioni di euro in sicurezza ed erogato oltre 81.000 ore di formazione in Italia, di cui 42.000 nel centro di distribuzione di Passo Corese. Nell’ultimo anno nel sito reatino sono stati investiti 675.000 euro per progetti di vario tipo come ad esempio l’installazione di sistemi e pulsanti di emergenza per consentire il blocco istantaneo di macchine e nastri trasportatori, il potenziamento del sistema di valvole antincendio e l’implementazione di barriere per dividere l’area in cui operano i carrelli da quella destinata ai dipendenti.
Il riconoscimento ottenuto dal centro di distribuzione di Passo Corese è frutto del lavoro di tutti i suoi dipendenti a vari livelli e di un’attenzione costante da parte dell’azienda che ha condotto 14.000 audit interni su questo tema.
Anche gli operatori di magazzino hanno svolto un ruolo centrale nel raggiungimento di questo obiettivo attraverso i suggerimenti di miglioramento delle pratiche di sicurezza che possono presentare.
Alcune delle pratiche eccellenti per cui il centro di Passo Corese si è distinto sono: il presidio infermieristico operativo 24 ore su 24, la bacheca per i suggerimenti in materia di sicurezza e i controlli a cui si sottopongono tutti i dipendenti due settimane dopo il loro ingresso in stabilimento per ricevere i loro feedback e la revisione periodica di tutti i dispositivi di protezione individuale.
Nel corso della visita condotta direttamente dai membri del team Safety del centro di distribuzione, i rappresentanti ANMIL hanno inoltre avuto l’opportunità di interagire con i dipendenti che hanno presentato i suggerimenti in materia di sicurezza più significativi per l’azienda.
“La sicurezza nei luoghi di lavoro è un tema a cui dobbiamo dedicare tutti la massima attenzione – ha dichiarato Zoello Forni, Presidente Nazionale ANMIL al termine della visita presso il centro di Passo Corese –  e ringrazio Amazon per averci mostrato, con l’incontro odierno, la loro forte sensibilità su questo argomento. Purtroppo i più recenti dati sugli incidenti e le malattie professionali nel nostro Paese parlano di un fenomeno ancora troppo grave che è dovere di tutti noi combattere attraverso il rispetto delle norme e, ancor prima, con l’informazione e la sensibilizzazione nei luoghi di lavoro”.
“È fondamentale che iniziative come questa partano proprio dalle aziende, luoghi nei quali la prevenzione non deve essere considerata solo un adempimento burocratico, ma nei quali datori di lavoro e lavoratori possano collaborare per un obiettivo comune, accrescendo la propria consapevolezza e responsabilità”.
“Per quanto riguarda la donazione che Amazon ha effettuato con l’intento di aiutarci a sostenere le attività di sensibilizzazione realizzate da ANMIL in tutta Italia sulle tematiche legate alla sicurezza – ha concluso Forni – sapremo dare immediato seguito alla formazione di nuovi soci-testimonial affinché si rechino in aziende e scuole per rafforzare con impatto ed efficacia l’attenzione di lavoratori e studenti, come facciamo con impegno e dedizione da oltre 20 anni”.

96 thoughts on “L’ANMIL ospite d’onore al centro Amazon di Passo Corese, primo in Europa per sicurezza

• Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people think about worries that they plainly don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

• Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!

• We are a gaggle of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with useful info to work on. You’ve done an impressive activity and our whole neighborhood will be thankful to you.

• Hello.This post was extremely fascinating, especially since I was browsing for thoughts on this subject last week.

• We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable info to work on. You have done a formidable job and our whole community will be grateful to you.

• It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a doubt donate to this fantastic blog! I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group. Chat soon!

• Excellent items from you, man. I’ve take into accout your stuff prior to and you’re simply too magnificent. I really like what you have received here, really like what you are stating and the best way in which you are saying it. You are making it enjoyable and you continue to take care of to stay it wise. I can not wait to learn much more from you. This is actually a wonderful web site.

• An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

• Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it’s driving me mad so any help is very much appreciated.

• Hey, you used to write excellent, but the last few posts have been kinda boringK I miss your great writings. Past several posts are just a bit out of track! come on!

• What i don’t understood is in reality how you are not really a lot more well-favored than you may be right now. You are very intelligent. You recognize thus significantly when it comes to this subject, made me individually imagine it from so many numerous angles. Its like women and men don’t seem to be involved until it is something to do with Girl gaga! Your own stuffs nice. At all times care for it up!

• I have read some good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to make such a magnificent informative web site.

• F*ckin’ remarkable things here. I am very glad to see your article. Thanks a lot and i am looking forward to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

• I like what you guys are up too. Such intelligent work and reporting! Keep up the excellent works guys I?¦ve incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my site 🙂

• Hi my loved one! I want to say that this post is awesome, great written and come with approximately all vital infos. I’d like to look more posts like this .

• Fantastic blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely confused .. Any tips? Thank you!

• As I website possessor I think the content here is very wonderful, appreciate it for your efforts.

• Its great as your other content : D, regards for putting up. “Even Albert Einstein reportedly needed help on his 1040 form.” by Ronald Reagan.

• My wife and i got now more than happy Chris could round up his investigations by way of the ideas he obtained from your own blog. It is now and again perplexing to just always be freely giving information and facts which usually a number of people might have been selling. And we all recognize we’ve got the website owner to give thanks to for this. The entire illustrations you made, the straightforward website navigation, the relationships you can assist to engender – it’s got many powerful, and it’s assisting our son in addition to us reason why that subject matter is entertaining, which is certainly highly vital. Many thanks for everything!

• Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

• Spot on with this write-up, I really suppose this website wants much more consideration. I’ll probably be once more to learn rather more, thanks for that info.

• I have read several good stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to create such a wonderful informative site.

• Hi there, I found your web site via Google while searching for a related topic, your site came up, it looks great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

• Definitely believe that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the net the simplest thing to bear in mind of. I say to you, I certainly get annoyed at the same time as people consider concerns that they plainly do not realize about. You controlled to hit the nail upon the top as smartly as defined out the entire thing without having side effect , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

• Excellent website. A lot of useful information here. I?¦m sending it to some buddies ans additionally sharing in delicious. And of course, thanks in your sweat!

• I wanted to write you that bit of word to be able to give many thanks over again for your stunning ideas you’ve discussed on this website. It was certainly remarkably open-handed with people like you to supply publicly all many of us would have advertised as an e-book to help make some profit on their own, even more so since you might well have tried it in case you decided. These points as well worked as the fantastic way to know that some people have the same desire just as my personal own to realize a good deal more pertaining to this issue. I believe there are some more fun opportunities up front for individuals that find out your blog.

• After all, what a great site and informative posts, I will upload inbound link – bookmark this web site? Regards, Reader.

• Spot on with this write-up, I really think this website wants rather more consideration. I’ll probably be once more to learn rather more, thanks for that info.

• I not to mention my friends were actually reviewing the great guidelines on your web site and so instantly I had a horrible feeling I never thanked the website owner for those techniques. Those ladies are already stimulated to study them and now have in actuality been tapping into those things. I appreciate you for simply being well thoughtful and also for settling on this form of fine subject matter most people are really needing to know about. Our own honest regret for not expressing appreciation to sooner.

• A person essentially help to make seriously articles I would state. This is the very first time I frequented your website page and thus far? I surprised with the research you made to create this particular publish amazing. Great job!

• Thankyou for this wondrous post, I am glad I discovered this site on yahoo.

• Very great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention that I’ve truly loved browsing your blog posts. In any case I will be subscribing in your feed and I’m hoping you write again soon!

• Howdy just wanted to give you a quick heads up. The text in your content seem to be running off the screen in Safari. I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but I thought I’d post to let you know. The layout look great though! Hope you get the issue resolved soon. Thanks

• Hiya, I am really glad I have found this information. Nowadays bloggers publish just about gossips and net and this is actually annoying. A good blog with interesting content, this is what I need. Thank you for keeping this site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

• You really make it seem really easy with your presentation but I in finding this topic to be really something that I believe I’d never understand. It sort of feels too complex and very extensive for me. I am having a look forward for your next post, I will try to get the hang of it!

• I enjoy you because of every one of your labor on this website. Kate really likes participating in investigation and it is easy to understand why. Almost all notice all relating to the powerful tactic you make effective guidance by means of this website and as well increase response from some others about this topic and our favorite child is certainly discovering a lot. Take pleasure in the remaining portion of the year. You’re conducting a brilliant job.

• Someone necessarily assist to make seriously posts I’d state. This is the first time I frequented your website page and so far? I surprised with the research you made to make this particular put up extraordinary. Fantastic job!

• I have recently started a site, the information you provide on this website has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

• I’ve been absent for some time, but now I remember why I used to love this website. Thanks, I will try and check back more frequently. How frequently you update your website?

• Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

• Hello. magnificent job. I did not imagine this. This is a great story. Thanks!

• You made certain nice points there. I did a search on the matter and found the majority of persons will go along with with your blog.

• Valuable information. Lucky me I found your web site by accident, and I am shocked why this accident didn’t happened earlier! I bookmarked it.

• You have brought up a very great details , thanks for the post.

• Appreciate it for all your efforts that you have put in this. very interesting information.

• Awsome blog! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also.

• I haven’t checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last few posts are great quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

• I like this website because so much useful stuff on here : D.

• It?¦s really a great and helpful piece of information. I?¦m glad that you shared this useful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

• Can I just say what a relief to find someone who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I cant believe youre not more popular because you definitely have the gift.

• Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such great information being shared freely out there.

• I think you have remarked some very interesting points, appreciate it for the post.

• certainly like your web-site however you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the reality nevertheless I will certainly come back again.

• Thanks a bunch for sharing this with all of us you actually know what you’re talking about! Bookmarked. Kindly also visit my web site =). We could have a link exchange arrangement between us!

• Yeah bookmaking this wasn’t a high risk determination great post! .

• you have a great blog here! would you like to make some invite posts on my blog?

• I have been examinating out many of your posts and i must say pretty good stuff. I will surely bookmark your blog.

• Hi my friend! I wish to say that this article is awesome, nice written and include almost all vital infos. I’d like to see more posts like this.

• I conceive this site contains some rattling great info for everyone. “Glory is fleeting, but obscurity is forever.” by Napoleon.

• I appreciate, cause I found just what I was looking for. You’ve ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

• As I site possessor I believe the content material here is rattling magnificent , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Best of luck.

• Hello very cool blog!! Guy .. Excellent .. Wonderful .. I’ll bookmark your blog and take the feeds additionally…I’m happy to seek out a lot of helpful information right here within the publish, we want develop extra strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

• Its great as your other posts : D, appreciate it for putting up. “Always be nice to people on the way up because you’ll meet the same people on the way down.” by Wilson Mizner.

• I’ve read some good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I wonder how much effort you put to make such a magnificent informative web site.

• Hiya very cool blog!! Guy .. Beautiful .. Wonderful .. I will bookmark your site and take the feeds alsoKI am happy to search out so many useful information here in the submit, we want work out extra strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

• What’s Going down i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely useful and it has aided me out loads. I am hoping to give a contribution & aid other users like its helped me. Good job.

• Hi, i feel that i saw you visited my site so i came to “go back the prefer”.I’m attempting to in finding things to enhance my site!I guess its good enough to make use of a few of your concepts!!

• Simply wanna input on few general things, The website design is perfect, the subject matter is rattling wonderful : D.

• I like the efforts you have put in this, thank you for all the great posts.

• Howdy! This is kind of off topic but I need some help from an established blog. Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to start. Do you have any tips or suggestions? Thank you

• I am no longer sure the place you are getting your info, however good topic. I needs to spend a while learning much more or understanding more. Thanks for great information I was searching for this info for my mission.

• The heart of your writing while appearing reasonable in the beginning, did not really sit properly with me personally after some time. Somewhere within the sentences you managed to make me a believer unfortunately only for a short while. I however have got a problem with your leaps in logic and one might do well to fill in all those breaks. In the event that you can accomplish that, I will certainly be impressed.

• Youre so cool! I dont suppose Ive learn something like this before. So good to find someone with some authentic ideas on this subject. realy thanks for beginning this up. this website is one thing that’s wanted on the web, somebody with slightly originality. useful job for bringing something new to the internet!

• It’s really a nice and useful piece of info. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

• I have noticed that over the course of building a relationship with real estate entrepreneurs, you’ll be able to come to understand that, in every real estate financial transaction, a percentage is paid. Finally, FSBO sellers tend not to “save” the commission. Rather, they fight to win the commission by doing a strong agent’s occupation. In the process, they commit their money in addition to time to accomplish, as best they might, the tasks of an real estate agent. Those tasks include displaying the home by way of marketing, showing the home to buyers, developing a sense of buyer urgency in order to prompt an offer, scheduling home inspections, controlling qualification checks with the financial institution, supervising maintenance tasks, and facilitating the closing of the deal.

• I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself? Plz reply back as I’m looking to create my own blog and would like to know wheere u got this from. thanks

• Hey would you mind sharing which blog platform you’re using? I’m looking to start my own blog in the near future but I’m having a hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!

• Hello! I just would like to give a huge thumbs up for the great info you have here on this post. I will be coming back to your blog for more soon.

• Nice post. I be taught one thing more challenging on totally different blogs everyday. It will all the time be stimulating to learn content from different writers and follow somewhat one thing from their store. I’d choose to use some with the content material on my blog whether or not you don’t mind. Natually I’ll provide you with a hyperlink on your web blog. Thanks for sharing.

• Can I simply say what a reduction to search out somebody who actually knows what theyre speaking about on the internet. You undoubtedly know the best way to convey a difficulty to mild and make it important. More people must learn this and perceive this facet of the story. I cant believe youre no more widespread since you positively have the gift.

• I do agree with all the ideas you’ve presented in your post. They’re really convincing and will definitely work. Still, the posts are very short for starters. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post.

• I’d forever want to be update on new articles on this web site, saved to my bookmarks! .

• F*ckin’ remarkable issues here. I’m very happy to peer your article. Thank you so much and i am having a look ahead to contact you. Will you kindly drop me a mail?

• Rattling nice design and excellent content material, absolutely nothing else we want : D.

• I think this internet site contains some very great info for everyone. “Variety is the soul of pleasure.” by Aphra Behn.

• Thankyou for this post, I am a big big fan of this web site would like to proceed updated.

• 448996 773262Intersting post and site. Excellent that Google listed so i was able to get here. This web site will go no in my bookmarks from now. 797995

• Hello! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I truly enjoy reading through your articles. Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal with the same subjects? Thank you!